Metode de plată

Pentru a vă oferi o experiență de călătorie cât mai simplă și accesibilă, punem la dispoziție multiple metode de plată adaptate nevoilor dumneavoastră. Indiferent dacă preferați plata digitală, abonamentele sau achiziția biletelor în mod clasic, aveți la dispoziție soluții rapide și sigure. Descoperiți opțiunile disponibile și alegeți metoda care vi se potrivește cel mai bine!

Plătește cu telefonul alegând metoda preferata: 24pay sau mobilPay

Urmărește pașii de mai jos, sau vizioneaza videoclipul explicativ

Vezi pagina 24 PayVezi pagina mobilPay

Selectează

Selectează in aplicație
Transport public

Alege

Alege titlul de călătorie dorit
(o călătorie sau legitimație 24 ore)

Scanează și trimite

Scanează și trimite codul QR alăturat
(sau apropie telefonul de simbolul NFC)

Confirmă

Confirmă tranzacția
apasand „Cumpara”

Legitimația pentru 24h se poate achiziționa și din stație  iar la urcarea în vehicule este obligatorie validarea  alegând scanare rapida si verificând mesajul ce confirma validarea 

Validează legitimația pentru fiecare călătorie în secțiunea VALIDARE, prin scanarea codului QR (sau apropie de NFC) în vehicul. 

Cum pot beneficia de un card ?

Punctele de vanzare ale STPT personalizeaza si emit in gratuit primul card oricarui solicitant in baza actelor necesare prevazute in Protocolul de acordare a facilitatilor unor categorii de cetateni ai municipiului Timisoara incheiat intre primaria Timisoara si STPT . Cardul se incarca apoi cu titlul de calatorie din oferta tarifara a STPT.

Primesc bon fiscal la cumpărarea sau reîncărcarea cardului ?

Da, vanzatorul este obligat sa elibereze bon fiscal la achizitionarea abonamentului si la reîncarcarea acestuia. Solicitati bonul si pastrati-l pana la urmatoarea încarcare.

De ce trebuie să aștept mai mult la eliberarea unui card ?

Sistemul impune introducerea datelor de la tastatura unui computer, personalizarea cardului cu ajutorul unei imprimante, scrierea datelor in memoria cardului, tiparirea unui bon fiscal, dar si scanarea documentelor justificative, aduse de client. Toate aceste proceduri prelungesc timpul de asteptare la punctele de vânzare, dar trebuie tinut cont de faptul că la urmatoarele încarcari (prelungiri ale valabilitatii abonamentului) operatiunea se va desfasura mult mai rapid.

Cum procedez după expirarea titlului de călătorie de pe card ?

Cardul este reincarcabil. Toate punctele de vanzare STPT au posibilitatea de reincarcare a cardului cu oricare din titlurile de calatorie de care solicitantul poate beneficia in momentul respectiv (vedeti aici oferta tarifara) .

Cum aflu cînd expira abonamentul de pe card ?

In prezent sunt disponibile urmatoarele modalitati de verificare: 1. Pe validator prin apasarea tastei de consultare “i” si apropierea cardului de zona de interactiune cu validatorul 2. La oricare din punctele de vanzare se poate solicita verificarea cardului de pesonalul STPT. 3. Consultarea bonului fiscal eliberat la vanzarea titlului de calatorie Cu trei zile inainte de expirare la actiunea de validare, se va afisa pe validator timpul ramas pana la expirare

De ce trebuie să păstrez bonul fiscal ?

În situaţia deteriorării cardului astfel încât să nu mai poată interacţiona cu validatoarele (cardul nu poate fi citit), este calea prin care se poate demonstra pe loc la control valabilitatea titlului de călătorie. Bonul fiscal prezentat la control va fi însoţit şi de card, chiar daca acesta este deteriorat.

Cu cât timp înainte de expirare pot reîncărca abonamentul ?

Teoretic si practic nu exista o limita de timp impusă, abonamentul putându-se reîncarca oricând.

Ce se întâmplă în cazul pierderii sau furtului cardului de călătorie ?

In caz de pierdere, furt sau deteriorare se reclama incidentul la ghiseul specializat, aflat la sediul societatii. (Blv. Dambovita 67) Cardul furat, pierdut sau distrus va fi imediat inregistrat in Lista Neagra. 

Ce este Lista Neagra ?

Reprezinta un istoric de carduri furate, distruse, pierdute, invalidate de catre operatorii sistemului. Aceste carduri vor fi respinse de validatoare la incercarea de validare, astfel incat o persoana care detine un card furat nu va putea calatori cu acesta.

Cum se efectuează controlul ?

Echipele de control blocheaza validatoarele la începerea controlului trecându-le in mod control, vizibil pe afisajele validatoarelor. Echipele vor fi de asemnea dotate cu aparate portabile de control cu ajutorul carora vor putea vedea daca cardul a fost validat, perioada de valabilitate si linia/liniile pe care acesta este valabil. In modul control aceste informatii sunt afisate si pe validator, acesta având rolul unui aparat de control fix.

De ce este obligatoriu să validez ?

Potrivit HCL 531 /16.12.2008 “ … Beneficiarii de reduceri şi gratuităţi care deţin carduri eliberate de către STP. Timişoara vor avea obligaţia validării cardurilor la urcarea în mijloacele de transport public de persoane. Nevalidarea cardurilor la urcarea în mijloacele de transport public de persoane se sancţionează similar călătoriei fără titlu de călătorie valabil şi se consideră călătorie frauduloasă, aplicându-se sancţiunile prevăzute de Hotărârile de Consiliul Local şi prevederile legale.”

Cum și când trebuie sa validez cardul ?

Validarea se face prin apropierea si mentinerea timp cateva secunde a cardului de zona marcata pe validator (nu de ecranul acestuia). Rezultatul testarii cardului de validatore va fi semnalizat sonor si afisat pe ecranul validatorului. Antena incorporata in validator permite citirea datelor de pe card fara contact fizic intre acesta si aparat. In acest fel cardul poate fi citit, de exemplu, din interiorul unui portofel, borseta, fara a mai fi nevoie sa-l scoateti din acesta. Tranzactiile intre validator şi card se fac incepand de la o distanta de 5 cm, dar pentru un schimb mai rapid de informatii este utila atingerea cardului pe zona marcata. Pentru detalii urmariti Demo-ul care ruleaza pe fiecare validator. Validarea cardului se face la fiecare urcare in vehicul.