
APARIŢIA SI EVOLUŢIA TRANSPORTULUI ÎN COMUN ÎN
Se pune în funcțiune prima linie de tramvai cu cai la 8 iulie
1869

Întreprinderea trece în administrația Consiliului Comunal sub numele de "Tramvaiele Comunale Timișoara"
1904

Trecerea societății sub administrația românească
1919

Se pun bazele producției de tramvaie în ateliere proprii
1920

Punerea în funcțiune a primului redresor cu mercur pentru stațiile de alimentare
1929

Mutarea liniei CFR Timișoara - Buziaș în afara orașului și sectorizarea rețelei de contact
1932

Înființarea Întreprinderii Electromecanice Timișoara (IET)
1939

Apariția primelor linii de autobuze în Timișoara
1943

Înfiintarea Întreprinderii de Transport Timișoara
1948

Se execută primele tramvaie de mare capacitate pe boghiuri din țarã(Gb 2/2)
1950

Apar primele vagoane de mare capacitate pe boghiuri de tip "Electroputere" Craiova
1955

Se construiesc în cadrul întreprinderii vagoanele de tip "Pionier"
1958

Se achiziționeazã primele troleibuze românești tip TV2E (T.Vladimirescu)
1960

În 1961 s-au achiziționat primele trei autobuze de tip TV 2 U, pe aceeași caroserie pe care s-a construit troleibuzul TV 2 E
1961

Se construiește în cadrul întreprinderii primul vagon de tip T1-62
1962

Se pune în funcțiune prima substație telecomandatã (R.D.Germanã)
1968

În luna iulie a anului 1969 s-au realizat primele probe cu un tren lung format din 3 vagoane tip Pionier
1969

Se construiește în cadrul ITCVTT (Întreprinderea de Transporturi și Construcții Vagoane de Tramvai Timișoara) prototipul tramvaiului de tip Timiș
1970

Se pune în exploatare Baza Mixtă de exploatare Tramvaie-Troleibuze din Bv.Dâmbovița - str.I.Barac
1971

Începe fabricația în serie a tramvaiului de tip Timiș
1972

În primul sfert al anului 1974, s-au terminat lucrările de amploare a dublării liniei pe Bd. Cetății.
1974

Se experimentează primul tramvai cu chopper din țară
1976

Fabricația de tramvaie trece în cadrul întreprinderii "Electrometal" Timișoara
1977

Transportul în comun trece în cadrul I.J.T.L.TIMIȘ (Întreprinderea Județeanã de Transport Local Timiș)
1979

Se dă în funcțiune baza de troleibuze din str.Banatul
1986

Se pune în funcțiune primul troleibuz cu chopper
1988

Se creeazã Regia Autonomă de Transport Timișoara
1990

Refacerea liniei tramvaiului nr. 5
1992

Modernizarea liniei de tramvai pe str. Ștefan cel Mare (între str. St. O. Iosif - B-dul Eroilor)
1993

Modernizarea liniei de tramvai pe str. 3 August 1919
1996

Pe data de 9 iulie s-a inaugurat primul muzeu al tramvaielor în curtea R.A.T.T., odată cu defilarea tramvaielor de epocă
1999

În anul 2000 s-au achiziționat primele 9 vagoane motor tip Rathgeber P3.16 și 9 vagoane remorci tip Rathgeber p3.17 de la compania de transport SWM din Munchen
2000

investiție de modernizare a infrastructurii de tramvai, a carosabilului și trotuarelor pe Bd. 16 Decembrie 1989 si în zona Pieței Maria din Timișoara, pe o porțiune de 385 m
2002

Din 2 iunie 2003 s-a reluat circulația tramvaielor pe Str. Ghe. Doja, între P-ța Maria și P-ța Bălcescu, astfel că liniile 7 și 8 au revenit pe traseul consacrat.
2003

Achiziții - troleibuze Berliet - 6 bucăți (second-hand); - autobuze - 11 bucăți (second-hand); - tramvaie second-hand Germania - 8 bucăți.
2004

S-a modernizat parcul de autobuze prin achiziţionarea, de către Primăria Municipiului Timişoara, a 55 autobuze noi, marca Mercedes Conecto C;
2005

Achiziții - tramvaie second-hand Germania - 5 bucăți; - 5 autobuze noi achiziționate de Primăria Timișoara; - a fost prelungită linia 18 autobuze până la Metro2 Timișoara.
2006

S-au achiziţionat din fonduri proprii 50 de troleibuze marca Skoda, ceea ce a dus la înlocuirea totală a parcului activ de troleibuze.
2008

Se implementează un sistem de eficientizare a managementului flotei și al cheltuielilor regiei, cuprinzând și un sistem de taxare nou, afișare în stație pe panouri LED, dispecerizare computerizata, etc.
2009

Achiziții - tramvaie second-hand Germania - 5 bucăți + o remorcă.
2010

Achiziții - autobuze articulate tip Mercedes Conecto G - 30 bucăți.
2010

Timișorenii sunt primii români care au la dispoziție un sistem intermodal de transport public, și anume 25 stații cu 300 biciclete.
2015

Lansare tramvai reabilitat Armonia în total fiind reabilitate și livrate14 garnituri
Se achiziționeaza 7 ambarcațiuni (hidrobuze) destinate transportului pe canalul Bega
2016

După reorganizare, regia de transport se transformă în Societatea de Transport Public Timișoara
2017

Sosește primul tramvai articulat cu podea joasă, fabricat de Bozankaya, având o autonomie pe baterii de peste 60 km.
2021

Primele două autobuze electrice Karsan au început să circule de astăzi pe linia 33, ce face legătura între Catedrală și Calea Șagului.
2023

Se instalează noi panouri de informare în stație LCD si cu LED (modernizate) pe care rulează aplicația Tranzy
2024











